donderdag 10 december 2015

Praatje Pot en ander tussendoor geleuterfleuter!




Kom je eventjes zitten? fluistert een heel zacht innerlijk stemmetje...Ach denk ik, ik moet inderdaad eventjes gaan zitten. Een kopje koffie drinken, even een momentje voor mijzelf..Even gewoon mijn hoofd leegmaken en het een en ander van mijzelf afschrijven. ...Druk, ja inderdaad de laatste tijd ben ik wat drukker geweest.. De kerstdagen staan voor de deur... De versiering moesten neergezet worden. Ik had een workshop geboekt om kerststukjes te maken, wilde foto's gaan maken van mooie dingen die ik zag net voor de kerstdagen.


Ook wilde ik nog kerstkaartjes gaan schrijven. Ik wilde kadootjes kopen, nog nadenken over het kerstdiner...In slaap vallen op de bank met een warme poes op schoot en wakker worden van de geur van verse koffie...Ja ik wil veel, en moet eigenlijk weinig behalve van mijzelf dan... Van mijzelf moet ik echt genoeg...Mijn liefste vriendin is ziek. Ze is een alleenstaande mamma van een meiske van net 4 jaar. Ze heeft een hondje, snottert, heeft koorts,...De griep heeft zich genesteld in haar huis!...Haar hondje moet een paar keer per dag plassen, kindje naar school gebracht en weer opgehaald en er moet ook wel gegeten worden in haar iniminie huishoudentje...



Neem nu nog een kopje koffie, klinkt de zachte innerlijke stem nogmaals in mijzelf...Hihi Ja ik denk ook veel...Ik denk aan mijn kinderen en kleinkinderen en soms mis ik ze heel erg...Allemaal! Ook denk ik veel over de vrienden die ik in het verleden had en de vriendschappen die verwaterd zijn...Sommige van die vriendschappen mis ik soms heel erg. Als ik er veel te lang over nadenk word ik eigenlijk altijd een beetje verdrietig..60 kilometer verderop wonen kan op sommige momenten echt veel te ver weg zijn...



Dingdong dingdong....Even keek ik wat verstoord op, als ik even later door de intercom vraag wie er is, klinkt een bekende stem:.Ik heb een paar pakketjes voor U!..Momentje ik kom er aan, en terwijl ik iets later een krabbel zet, vraag ik mij af waar die pakketjes van zijn?Ik ben dol op verrassingspakketjes...



Saved by the bell! klinkt de innerlijke stem terwijl ik met de pakjes terug naar boven loop... Ik hoef niet verdere na te denken over het gemis van mijn kinderen en vroegere vrienden. Koffietijd, zingt de stem zachtjes door mijn gedachten....De pakjes staan iets later voor mij op tafel, daarnaast een geurende kop koffie...Pakketjes unboxen is erg leuk om te doen, juist als je geen enkel idee hebt w at er in zou kunnen zitten..

Als ik de doosjes voorzichtig openmaak maak met een mesje, en de inhoud bekijk...maakt mijn hartje een klein huppeltje...Wat een heerlijke inhoud om mee aan de slag te mogen gaan en te gaan testen...Als ik opsta om de spulletjes op te gaan ruimen, mijn lege koffie kopje in de keuken te gaan zetten, realiseer ik mij ineens weer...mij heel gewoon dagelijkse leven heeft ups en downs, het is soms rennen en vliegen..Het is zeker iets waar ik bij tijd en wijle 100% van kan genieten...

Ben jij al bewust bezig met dingen plannen voor het einde van het jaar?


10 opmerkingen:

  1. Ik word wel rustig van je eerste alinea en denk bij mijzelf: vandaag ga ik ook rust nemen. Stilstaan bij het leven, aan dierbaren en familieleden denken. Ik denk soms ook wel aan vriendschap die verwatert is. Jammer, maar het zal bij het leven horen denk ik. 60 kilometer is ook ver en soms mag je ook verdrietig zijn. Gelukkig zijn er ook leuke dingen zoals verrassingspakketjes... Ik ben ook benieuwd. Fijne dag Petra!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he dat als je even wegmijmert en toch wel verdrietig bent een geluksmomentje komt. Weet wat je bedoeld want ik woon ook ver van mijn familie en vrienden maar ze zijn er wel. Wat leuk om al die pakketjes te zien zelfs van jou pakketjes raak ik vrolijk. Geniet ervan en kijk al uit naar de reviews.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb eigenlijk heel veel geluk wat mijn vriendschappen betreft. Ik woon echt hier in Zwitserland natuurlijk heel vver weg van mijn familie en vrienden, maar mijn band met mijn familie en beste vrienden is na 3 jaar gelukkig nog steeds even sterk. Wat niet wegneemt dat ik me natuurlijk soms verdrietig voel dat we niet dezelfde dingen kunnen doen als vroeger - eens lekker spontaan afspreken kan niet meer - maar ik ben tegelijkertijd ook wel blij dat er in essentie niets veranderd is.

    En jaaa, pakketjes uitpakken kan zo leuk zijn, zelfs als je wel (ongeveer) weet wat er in zit vind ik :-D Het gaat 'm om genieten van de kleine dingen en de leuke momenten bewust meemaken en appreciëren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb iedereen gelukkig wel dichtbij om mij heen. Maar ik vind het bij mij wel jammer dat veel dingen verwaterd zijn en het niet meer is zoals vroeger. Sowieso leer ik de kleine dingen appreciëren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms is het even goed om stil te staan bij bepaalde dingen ( zoals vriendschap verwateren etc). Dat heb ik zelf steeds vaker.. ik mis het soms wel...

    Oeiii pakketjes binnen! ! Leuk ik ben benieuwd wat je precies hebt ontvangen!

    We zijn inderdaad bezig met plannen voor het einde van het jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ow dit is echt zo herkenbaar! Helaas heb ik dan een lijf wat wel aan de bel trekt als ik toch niet echt even rustig ga zitten!

    Ik ben erg benieuwd naar de inhoud van je pakketjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven! Wel vervelend dat je je soms zo verdrietig voelt en zoveel van jezelf moet, maar het is wel herkenbaar; ik zit nu ook al een beetje in de kerststress haha. Ik mis hoe het vroeger was met vrienden soms ook, zo woont één vriendin nu op een afstand van 3 uur reizen en hoewel dat altijd nog even leuk is als vroeger als we elkaar dan zien, kun je toch minder vaak afspreken jammer genoeg. Spontaan even elkaar appen en een drankje doen kan dus niet meer.
    Wat leuk trouwens dat je zoveel pakketjes kreeg! Ik ben heel benieuwd naar de inhoud :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook al een hoop aan het plannen voor het einde van het jaar. Ben erg benieuwd naar de inhoud van je pakketjes! ♥ xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi geschreven, ik heb gelukkig mijn ouders en mijn broers dichtbij mij maar ik merk dat ik vaak minder mijn vriendinnen hoor en ik zeg altijd vriendschap mag niet van 1 kant komen ze moeten ook eens de moeite doen voor bij mij langs te komen, want vroeger stond ik altijd als eerste klaar :).. Oehhh...ik ben benieuwd naar de inhoud van je pakketjes :) X.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe druk je het ook hebt en al verdriet je even overvalt dat zijn juist die kleine momentje voor jezelf is o zo belangrijk. We moeten allemaal al zoveel en soms is moeten echt moeten en soms is moeten tussen haakjes meer moeten uit liefde omdat je het zo graag voor de ander wilt doen. Mooie foto,s hoor!

    BeantwoordenVerwijderen